۷۹ تعاونی جدید در سیستان و بلوچستان تشکیل شد

۷۹ تعاونی جدید در سیستان و بلوچستان تشکیل شد

452

۷۹ تعاونی جدید در سیستان و بلوچستان تشکیل شد

زاهدان- ایرنا- معاون امور تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: ۷۹ شرکت تعاونی از ابتدای امسال تا کنون در سراسر این استان تشکیل شده اس...

۷۹ تعاونی جدید در سیستان و بلوچستان تشکیل شد

زاهدان- ایرنا- معاون امور تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: ۷۹ شرکت تعاونی از ابتدای امسال تا کنون در سراسر این استان تشکیل شده است.

اله نظر شه بخش روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این شرکت‌های تعاونی در گرایش‌های صنایع دستی، خدماتی، مسکن و کشاورزی فعالیت می‌کنند. وی میزان اشتغال ایجاد شده توسط این تعاونی‌ها را ۲ هزار و ۴۷۸ نفر بیان کرد. معاون امور تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ۹۳ شرکت تعاونی در حوزه مرزنشینان در سطح استان فعال هستند افزود: این شرکت‌های تعاونی در ۹ ماهه امسال ۵۰ میلیون و ۵۵۱ هزار و ۴۲۹ دلار اقلامی همچون خرما، عسل، محصولات لبنی، سبزی و میوه، سوخت‌های معدنی، نوشابه و روغن‌های معدنی به کشورهای همجوار و آسیای میانه و غرب آسیا صادر کردند. شه بخش از برگزاری ۲۳ هزار و ۵۴۱ نفر ساعت آموزش برای تعاونگران سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: این آموزش‌ها به منظور توانمندسازی مدیران و اعضای تعاونی‌های استان در شاخه‌های مهارتی حقوقی، مهارتی مدیریتی، مهارتی تخصصی و مجازی برگزار شده است. وی همچنین در خصوص اجرای طرح روستا تعاون در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: پس از ابلاغ اعتبارات قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایر و برنامه‌های ابلاغی وزارت متبوع مبنی بر تشکیل شرکت‌های تعاونی روستا تعاون در مناطق مختلف استان، به منظور بهره‌مندی از تسهیلات مذکور با پیگیری‌های مستمر تا کنون ۹۵ شرکت تعاونی در گرایش‌های مختلف در سطح استان تشکیل شده که از این تعداد ۵۰ تعاونی در سامانه کارا نام‌نویسی و به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.  هم‌اینک ۲ هزار و ۳۲۰  شرکت تعاونی فعال در سیستان و بلوچستان وجود دارد.

خاطرات شما از سفر به ۷۹ تعاونی جدید در سیستان و بلوچستان تشکیل شد نگارش نظر

نظر خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این شهر سفر کند.
برای نوشتن نظر ابتدا ثبت نام کنید.