راسک پرباران‌ترین شهر کشور در شبانه روز گذشته بود

راسک پرباران‌ترین شهر کشور در شبانه روز گذشته بود

670

راسک پرباران‌ترین شهر کشور در شبانه روز گذشته بود

زاهدان - ایرنا - معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: شهر راسک مرکز شهرستان سرباز در جنوب این استان در شبانه روز گذشته با ارتفاع بارش ۲۴.۵ میل...

راسک پرباران‌ترین شهر کشور در شبانه روز گذشته بود

زاهدان - ایرنا - معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: شهر راسک مرکز شهرستان سرباز در جنوب این استان در شبانه روز گذشته با ارتفاع بارش ۲۴.۵ میلی متر پر باران‌ترین شهر کشور بود.

دوست‌محمد کلیم روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سامانه بارشی که از روز شنبه فعالیتش را در سیستان و بلوچستان آغاز کرد، در ۲ روز گذشته به اوج خود رسید به طوریکه در این مدت شهرهای سیستان و بلوچستان در ردیف پربارش‌ترین شهرهای کشور قرار گرفتند. وی ادامه داد: در شبانه روز منتهی به ساعت ۹:۳۰ امروز راسک با ۲۴.۵ میلی‌متر باران پربارش ترین شهر کشور شد، روز گذشته نیز خاش با حدود ۵۳ میلی متر باران، دومین شهر پر باران کشور شده بود. معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در شبانه روز گذشته در ایستگاه های محلی بارانسنجی حومه راسک نیز بارش های قابل توجهی گزارش شده به طوریکه بیشترین بارندگی با میزان ۴۵ میلی‌متر در «کجدر» سرباز اتفاق افتاده است. کلیم خاطرنشان کرد: از «مچان» سرباز نیز تا صبح امروز ۳۴ میلی متر باران گزارش شده است. وی از ورود سامانه بارشی جدید به استان خبر داد و گفت: از روز جمعه پیش رو سامانه بارشی دیگری در سطح استان آغاز می شود که انتظار بارش های قابل توجه از این سامانه می رود. معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: آب گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها، بالاآمدن سطح آب سدها، برخورد صاعقه، لغزندگی جاده ها در مناطق کوهستانی خاش و بزمان به جهت بارش برف از عمده پیامدهای سامانه بارشی جدید است.

خاطرات شما از سفر به راسک پرباران‌ترین شهر کشور در شبانه روز گذشته بود نگارش نظر

نظر خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این شهر سفر کند.
برای نوشتن نظر ابتدا ثبت نام کنید.