مشکل کمبود مواد ضدعفونی و الکل در استان مرکزی برطرف شد

مشکل کمبود مواد ضدعفونی و الکل در استان مرکزی برطرف شد

471

مشکل کمبود مواد ضدعفونی و الکل در استان مرکزی برطرف شد

اراک - ایرنا - معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: این دانشگاه پس از شیوع ویروس کرونا به هشت شرکت برای تولید مواد ضدعفونی و الکل مجوز داد و با ...

مشکل کمبود مواد ضدعفونی و الکل در استان مرکزی برطرف شد

اراک - ایرنا - معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: این دانشگاه پس از شیوع ویروس کرونا به هشت شرکت برای تولید مواد ضدعفونی و الکل مجوز داد و با فعالیت این واحدها، مشکل کمبود این محصولات در استان برطرف شد.

به گزارش روز جمعه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک، دکتر «عباس علیمرادیان» افزود: با ارایه مجوز تولید مواد ضدعفونی و الکل به این شرکت‌ها، بیش از یکصد هزار بطری اقلام ضدعفونی در داروخانه های خصوصی استان مرکزی توزیع شد.

وی ادامه داد: اکنون هیچگونه محدودیت و کمبودی در ارایه اقلام بهداشتی در داروخانه‌های استان مرکزی وجود ندارد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی از همشهریان خواست برای مقابله با سودجویان و متقلبان، اقلام ضدعفونی را تنها از مراکز مجاز و داروخانه ها تهیه کنند.

دکتر علیمرادیان خاطرنشان کرد: ۲ هزار گان تمام لمینت و یک هزار دست لباس حفاظت فردی به ارزش ۹۲۰ میلیون ریال توسط جامعه پزشکان استان مرکزی به مدافعان سلامت اهدا شد.

در استان مرکزی ۱۹ بیمارستان فعال با یکهزار و ۹۴۵ تخت مصوب و یکهزار و ۷۵۰ تخت فعال و ۸۵ بخش درمانی وجود دارد که ۱۵ واحد بیمارستانی مربوط به حوزه دولتی، سه بیمارستان با راهبری حوزه مدیریت درمان تامین اجتماعی و ۲ بیمارستان نیز خصوصی در اراک و ساوه است.

کرونا، ویروس شایعی است که هرسال زمستان با علایم سرماخوردگی مشاهده می‌شد، اما از سال ۲۰۰۲ این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کووید ۱۹ نشان داده  که با دوره نهفتگی ۲ تا ۱۴ روز و با تظاهراتی نظیر تب بالا، سرفه، تنگی نفس، سردرد و گاهی با  اسهال و استفراغ همراه است.

براساس آخرین آمار ۹۸۷ نفر تا کنون در استان مرکزی به بیماری ناشی از ویروس کرونا مبتلا شده اند.

خاطرات شما از سفر به مشکل کمبود مواد ضدعفونی و الکل در استان مرکزی برطرف شد نگارش نظر

نظر خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این شهر سفر کند.
برای نوشتن نظر ابتدا ثبت نام کنید.