کرونا ۷۵ میلیارد ریال به صنعت گردشگری استان مرکزی خسارت زد

کرونا ۷۵ میلیارد ریال به صنعت گردشگری استان مرکزی خسارت زد

435

کرونا ۷۵ میلیارد ریال به صنعت گردشگری استان مرکزی خسارت زد

اراک - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مراکز و واحدهای گردشگری استان موجب وارد آمدن ۷۵ میلیارد ریال...

کرونا ۷۵ میلیارد ریال به صنعت گردشگری استان مرکزی خسارت زد

اراک - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مراکز و واحدهای گردشگری استان موجب وارد آمدن ۷۵ میلیارد ریال خسارت به این صنعت در استان شد.

علیرضا ایزدی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: این خسارت‌ها در هتل‌ها ۵۰ میلیارد ریال، مراکز اقامتی و بوم گردی پنج میلیارد و ۱۳۰ میلیون ریال، خانه مسافرها  ۶ میلیارد ریال، مجتمع های خدماتی ۶ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال، مهمانپذیرها ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال و هتل آپارتمان‌ها  ۲ میلیارد ریال‌برآورد شده است.

وی اظهار داشت: ۵۹ دفتر خدمات مسافر استان نیز سه میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال خسارت دیده‌اند.

وی اظهار داشت: برآورد میزان خسارت به استانداری مرکزی و وزاتخانه میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری ارسال شده تا برای جبران آن‌ تصمیم‌گیری شود.

ایزدی افزود: هم‌زمانی شیوع کرونا و تعطیلات نوروز علت اصلی خسارت گردشگری استان بوده است زیرا صنعت گردشگری در ایران در ایام نوروز بهترین فرصت  را برای درآمدزایی دارد.

نخستین مورد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی پس از قم در اول اسفندماه سال ۹۸ مشاهده شد و مجموع مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ تا کنون به ۹۵۷ نفر رسیده است.

بیش از ۲ هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که ۸۷۳ اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

خاطرات شما از سفر به کرونا ۷۵ میلیارد ریال به صنعت گردشگری استان مرکزی خسارت زد نگارش نظر

نظر خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این شهر سفر کند.
برای نوشتن نظر ابتدا ثبت نام کنید.