ناپایداری‌های جوی در استان مرکزی ادامه دارد

ناپایداری‌های جوی در استان مرکزی ادامه دارد

422

ناپایداری‌های جوی در استان مرکزی ادامه دارد

اراک - ایرنا - مسوول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: ناپایداری‌های جوی در نقاط مختلف این استان تا روزهای ابتدایی هفته پیش‌رو ادامه دارد....

ناپایداری‌های جوی در استان مرکزی ادامه دارد

اراک - ایرنا - مسوول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: ناپایداری‌های جوی در نقاط مختلف این استان تا روزهای ابتدایی هفته پیش‌رو ادامه دارد.

«رضا مرادی» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: این سامانه بارشی از عصر روز گذشته (پنجشنبه) فعال شده و در مناطق مستعد احتمال تگرگ و افزایش موقتی سرعت باد و در ارتفاعات رگبار برف پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: به دلیل ویژگی بارش‌های رگباری فصل بهار، امکان شدت گرفتن نقطه‌ای بارش‌ها و ایجاد روان‌آب و آبگرفتگی دور از انتظار نیست و حداکثر بارش‌ها در این مدت بین ۲۰ تا ۳۵ میلیمتر در نقاط مختلف استان پیش‌بینی شده است.

مسوول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: لغزندگی سطح جاده‌ها هنگام بارندگی بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها به دلیل احتمال رگبار برف پیش‌بینی شده است.

مرادی عنوان کرد: صعود به ارتفاعات به دلیل رگبار و احتمال رعد و برق خطرناک است و باید از این کار پرهیز شود.

وی گفت: میزان بارش‌های استان مرکزی در ۲۴ ساعت گذشته در اراک به هفت و نیم میلیمتر، در تفرش یک دهم میلیمتر، در خمین ۶ میلیمتر، در محلات یک و چهار دهم میلمتر، در شازند ۳۱ و ۶ دهم میلیمتر، در خنداب ۹ و ۲ دهم میلیمتر، در کمیجان هفت و هفت دهم میلیمتر و در فراهان یک و ۲ دهم میلیمتر به ثبت رسیده و در شهرهای ساوه، دلیجان، آشتیان و غرق‌آباد بارشی گزارش نشده است.

۲۵۳ و ۹ دهم میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری (اول مهرماه پارسال تاکنون) در استان مرکزی به ثبت رسیده است.

خاطرات شما از سفر به ناپایداری‌های جوی در استان مرکزی ادامه دارد نگارش نظر

نظر خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این شهر سفر کند.
برای نوشتن نظر ابتدا ثبت نام کنید.