طرح فاصله گذاری اجتماعی در مسیرهای ورودی به بندرانزلی

طرح فاصله گذاری اجتماعی در مسیرهای ورودی به بندرانزلی

386

طرح فاصله گذاری اجتماعی در مسیرهای ورودی به بندرانزلی

در راستای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، مبادی ورودی و خروجی بندرانزلی توسط پلیس راه و نیروهای بهداشت و درمان کنترل شد و علاوه بر تب سنجی از ورود خودروهای با پل...

طرح فاصله گذاری اجتماعی در مسیرهای ورودی به بندرانزلی

در راستای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، مبادی ورودی و خروجی بندرانزلی توسط پلیس راه و نیروهای بهداشت و درمان کنترل شد و علاوه بر تب سنجی از ورود خودروهای با پلاک های غیر شهرستان انزلی خودداری شد .

 دکتر رضا علیزاده روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود : آنچه که امروز از سفر حدود ۱۰ میلیون نفر یا بیشتر در وضعیت شیوع کرونا در سطح کشور اعلام می شود خود نمونه ای از بی مسئولیتی اجتماعی این افراد است.

 وی گفت : در واقع ۹۰ درصد این افراد بی مسئولیت هستند و مسئولیت اجتماعی خود را درقبال جامعه و حتی خانواده خود قبول نمی کنند.

 وی با بیان اینکه یکی از مهمترین ویژگی های یک جامعه برای توسعه و حرکت در مسیر بهبود و رونق در واقع مسئولیت‌پذیری افراد آن است،  تصریح کرد: هر چند ممکن است نقدهایی به عملکرد حاکمیت و اطلاع رسانی و اقدامات آن در این بحران باشد و مشکلات و کمبودهایی در حوزه درمان داشته باشیم اما نباید وظیفه اجتماعی و سهم خود در این بحران را که بسیار مهم  است، نادیده انگاریم.

وی تصریح کرد : امروز آنچه از شواهد بر می آید ۶۰، ۷۰ درصد مردم با حس مسئولیت پذیری در قبال خود، خانواده و جامعه شان توصیه های بهداشتی و تاکیدها مبنی عدم خروج از منزل را رعایت می کنند و خود را در خانه ها قرنطینه کرده اند.

 وی افزود : ۳۰ تا ۴۰ درصد دیگر رعایت نکرده اند که البته دلایل متعددی دارد بخشی کارگران روزمرد هستند؛ افرادی که با معاش شان درگیر هستند و در این شرایط باید به آنها خدمات لازم داده شود تا بتوانند در خانه مانده و در عین حال معیشت خانواده شان تامین شود.

وی عنوان کرد: متاسفانه چون مخزن و بانک آماری دقیق و مشخصی نداریم که افراد مستحق کمک را تعیین کنیم این خود مساله ای جدی است.

عضو هیات علمی دانشگاه گیلان با تاکید بر اینکه همه تقصیرها را نمی توان گردن مردم گذاشت، افزود : بخشی هم کارکنان ادارات هستند که باید بدانیم، نمی توان به مردم گفت در خانه بمانند اما ادارات، بانک ها و غیره باز و فعال باشند.

وی تصریح کرد : همچنین باید حتی ترددها برای تامین مایحتاج ضروری خانواده ها را با ترویج و اطلاع رسانی در موضوع خریدهای اینترنتی و فراهم کردن این امر، کاهش داد.

وی ابراز امیدواری کرد : با تشدید سخت گیری ها و ایجاد محدودیت های جدی تر، مردم بیش از هر زمان با حاکمیت و مسئولان همراهی کرده و تا می توانند در خانه هایشان بمانند تا چرخه شیوع این ویروس سریعتر قطع شود وگرنه در این بحران نه فقط عده ای بلکه همه جامعه به شدت آسیب می بینند.

خاطرات شما از سفر به طرح فاصله گذاری اجتماعی در مسیرهای ورودی به بندرانزلی نگارش نظر

نظر خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این شهر سفر کند.
برای نوشتن نظر ابتدا ثبت نام کنید.