تعداد فوتی های کرونا در کردستان به ۴۳ نفر رسید

تعداد فوتی های کرونا در کردستان به ۴۳ نفر رسید

578

تعداد فوتی های کرونا در کردستان به ۴۳ نفر رسید

سنندج - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا امروز ۴۳ نفر به دلیل ابتلا به این بیماری در این استان جان خود را از دست داده‌...

تعداد فوتی های کرونا در کردستان به ۴۳ نفر رسید

سنندج - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا امروز ۴۳ نفر به دلیل ابتلا به این بیماری در این استان جان خود را از دست داده‌اند.

دکتر فرزین رضاعی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه تاکنون ۷۷۱ نمونه آزمایش از افراد مشکوک به کرونا در کردستان گرفته شده است، اظهار داشت: از این تعداد جواب ۳۴۸ مورد آزمایش مثبت و ۴۰۶ مورد هم منفی بوده و جواب آزمایش ۱۷ نفر نیز هنوز مشخص نشده است 

 وی اضافه کرد : موارد مثبت ابتلای به کرونا در استان به تفکیک شهرستان ها شامل سقز ۱۲۲، بانه ۷۱، سنندج ۷۴، کامیاران ۱۱، قروه ۲۵، مریوان ۸، دیواندره ۱۳، بیجار ۱۸، دهگلان چهار و سروآباد ۲ نفر است.  

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان تعداد قربانیان ابتلا به کرونا در استان را ۴۳ نفر اعلام کرد و افزود: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون در سقز ۱۸، سنندج سه نفر، قروه هفت، بانه هشت، مریوان و بیجار و کامیاران هر کدام ۲ نفر  و دیواندره هم یک نفر جان خود را از دست دادند.  

رضاعی تاکید کرد: تاکنون ۱۰۳ نفر از افرادی که به ویروس کرونا در استان مبتلا شده بودند نیز بهبود پیدا کرده و از بیمارستان مرخص شدند.

به گزارش ایرنا، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۳۲ هزار و ۳۳۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۴۴ بیمار دیگر تعداد کل موارد فوت به ۲۳۷۸ نفر رسید، ۱۱ هزار و ۱۳۳ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

کیانوش جهانپور روز جمعه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و فوت ناشی از این ویروس در کشور بیان کرد: بر اساس یافته‌های قطعی آزمایشگاهی و از ظهر دیروز تا امروز، ۲۹۲۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و در مجموع، تعداد بیماران مبتلا شده به کووید۱۹ در کشور تا ۸ فروردین ۱۳۹۹ در کشور به ۳۲ هزار و ۳۳۲ مورد افزایش یافت.

وی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون ۱۱ هزار و ۱۳۳ نفر از بیماران مبتلا به این بیماری، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

جهانپور گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و تا امروز از وجود ۲۳۷۸ نفر در کشور محروم شده‌ایم.

وی افزود: ۲۸۹۳ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اظهار کرد: افراد سالم، مشکوک و مبتلا به کووید۱۹ حتما وضعیت خود را در سامانه salamat.gov.ir ثبت کنند تا در صورت نیاز مورد مراقبت و درمان قرار گیرند. از امروز طرح فاصله گذاری اجتماعی در کشور با هدف قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا به صورت جدی و با مشارکت دستگاه های اجرایی مرتبط آغاز شده که در فاز اول تا ۱۵ فروردین ادامه دارد و در صورت نیاز، قابل تمدید خواهد بود.

وی یادآور شد: مشارکت بسیار گسترده عمومی در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا از طرف مردم اتفاق افتاده و انتظار می‌رود در روزهای آینده، افرادی که نتوانستند در سامانه ثبت نام کنند، این اقدام را جهت حفظ سلامت خود و خانواده‌شان انجام بدهند.

جهانپور افزود: آنچه امروز در برخی کشورهای توسعه یافته در اروپا یا آمریکای شمالی اتفاق می‌افتد و ما شاهد چنین اتفاقاتی در ایران نیستیم، به دلیل مشارکت عمومی مردم در بسیج مقابله با کرونا جهت مداخله زودهنگام برای کنترل این بیماری در کشور است.

خاطرات شما از سفر به تعداد فوتی های کرونا در کردستان به ۴۳ نفر رسید نگارش نظر

نظر خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این شهر سفر کند.
برای نوشتن نظر ابتدا ثبت نام کنید.