۱۱۸ تن در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی ابتلا به کرونا پذیرش شدند

۱۱۸ تن در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی ابتلا به کرونا پذیرش شدند

445

۱۱۸ تن در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی ابتلا به کرونا پذیرش شدند

قم - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته و تا ساعت ۱۴ امروز، ۱۱۸ تن در مراکز درمانی استان با تشخیص احتمالی ابتلا به کرونا پذیرش شدند....

۱۱۸ تن در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی ابتلا به کرونا پذیرش شدند

قم - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته و تا ساعت ۱۴ امروز، ۱۱۸ تن در مراکز درمانی استان با تشخیص احتمالی ابتلا به کرونا پذیرش شدند.

به گزارش عصر جمعه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم،‌ محمدرضا قدیر در گفت‌وگویی بیان کرد: ۵۴ تن از این تعداد در بخش‌های بیمارستان‌ها بستری و بقیه پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز با دستورات دارویی و بهداشتی مرخص شدند.

وی افزود: همچنین در شبانه‌روز گذشته، ۴۷ تن از بیماران بستری در بخش‌ها پس از  بهبودی نسبی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

وی ادامه داد: مراکز بیمارستانی و پایگاه‌های بهداشتی استان طبق برنامه و در راستای تکالیف محوله از سوی ستاد کروناویروس دانشگاه علوم پزشکی قم آماده خدمت‌رسانی به بیماران و شهروندان در همه حوزه‌های بهداشتی و درمانی هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: تاکید و درخواست ما از مردم حضور نداشتن در اجتماعات و مهمانی‌ها و پیوستن به پویش #در_خانه_بمانیم است.

اجرای طرح‌ بررسی پلاسما بیماران مبتلا به ویروس کرونا با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی قم

احسان شریفی پور معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این رابطه گفت: این طرح تحقیقاتی با مشارکت سازمان انتقال خون، دانشگاه بقیه‌الله و دانشگاه علوم پزشکی قم اجرا می‌شود.

وی افزود: در این طرح پلاسمای خون افراد بهبودیافته از ویروس کرونا توسط سازمان انتقال خون آنالیز شده و پس از بیماری زدایی به بیماران بدحال دچار بیماری کرونا تزریق می‌شود.

وی ادامه داد: این اقدام با رضایت کامل افراد انجام می‌شود و تاکنون نیز در استان قم پلاسما اخذشده است.

شریفی پور تأکید کرد: این روش ارزشمند گام موثری در نجات بیماران مبتلا به کرونا خواهد بود و هموطنان با اهدای پلاسما ما را در درمان کمک می کنند.

وی ادامه داد: این طرح از چهار هفته پیش مقدمات و مطالعات آن به دقت انجام‌شده و در حال حاضر در مرحله تزریق پلاسما به بیماران نیازمند هستیم.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۳۲ هزار و ۳۳۲ نفر در کشور به‌طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۴۴ بیمار دیگر تعداد کل موارد فوت به ۲۳۷۸ نفر رسید، ۱۱ هزار و ۱۳۳ نفر نیز بهبودیافته‌اند.

کیانوش جهانپور روز جمعه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و فوت ناشی از این ویروس در کشور بیان کرد: بر اساس یافته‌های قطعی آزمایشگاهی و از ظهر دیروز تا امروز، ۲۹۲۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و درمجموع، تعداد بیماران مبتلا شده به کووید۱۹ در کشور تا ۸ فروردین ۱۳۹۹ در کشور به ۳۲ هزار و ۳۳۲ مورد افزایش یافت.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

خاطرات شما از سفر به ۱۱۸ تن در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی ابتلا به کرونا پذیرش شدند نگارش نظر

نظر خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این شهر سفر کند.
برای نوشتن نظر ابتدا ثبت نام کنید.