معاون استاندار: امسال در فارس سیزده بدر نداریم

معاون استاندار: امسال در فارس سیزده بدر نداریم

430

معاون استاندار: امسال در فارس سیزده بدر نداریم

شیراز- ایرنا -معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با بیان اینکه به خاطر شیوع کرونا، امسال در فارس سیزده بدر نداریم، گفت: طرح فاصله گذاری اجتماعی از بامداد ...

معاون استاندار: امسال در فارس سیزده بدر نداریم

شیراز- ایرنا -معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با بیان اینکه به خاطر شیوع کرونا، امسال در فارس سیزده بدر نداریم، گفت: طرح فاصله گذاری اجتماعی از بامداد امروز جمعه به منظور پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان آغاز شده است و انتظار داریم مردم همکاری لازم را در اجرای این طرح داشته باشند.

محمود رضایی کوچی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به جلسه امروز شورای ترافیک استان فارس افزود: این جلسه در راستای مصوبات ستاد مدیریت بیماری کرونا در سطح ملی و استانی تشکیل شد تا برای عملیاتی کردن دستورالعمل اجرایی کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا در استان برنامه ریزی کند. وی ادامه داد: در بحث فاصله گذاری اجتماعی به عنوان یک طرح کشوری، یکسری راهبردها و دستورالعمل ها داده شده که به اطلاع مردم رسانده شده است و همه در جریان روش رعایت فاصله گذاری اجتماعی برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا قرار دارند. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: اجرای این طرح از بامداد جمعه آغاز شده و تا ۲۰ فروردین ماه ادامه دارد.

غیر بومی ها از استان خارج و بومی ها هر چه سریعتر به شهرهای خود بازگردند رضایی افزود: در این طرح یک سری محدودیت ها برای افراد بومی استان فارس که در شهرهای دیگر حضور دارند، گذاشته شده که باید سریع به شهرهای خود بازگردند. وی ادامه داد: افراد غیر بومی نیز باید از استان‌ خارج شوند و شرایط و تسهیلاتی فراهم شده که این افراد سریعتر به شهرهای خود بازگردند.

 امسال سیزده بدر نخواهیم داشت معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: مدارس و دانشگاه های استان نیز کماکان تعطیل است؛ پارک ها، بوستان ها و تفرجگاه ها و مراکز تفریحی استخرها تعطیل هستند و امسال سیزده بدر نخواهیم داشت. رضایی افزود: همچنین فعالیت اصناف و مشاغل ضروری ادامه دارد و دستگاه‌های اجرایی نیز به صورت حداقلی فعال هستند و برگزاری مراسم های رسمی و غیررسمی نیز ممنوع است. وی ادامه داد: تنها خودروهای امدادی، پلیس، خودروهای حمل کالا، خودروهای تامین کننده مایحتاج ضروری مردم و خودروهای حمل سوخت مشمول این ممنوعیت ها نمی شوند. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: کارگاه ها و کارخانه های تولیدی که نیازمندیهای مردم را تامین می کنند با رعایت پروتکل های بهداشتی فعال هستند و پروازهای خارجی استان به حد صفر رسیده و پروازهای داخلی در حداقل است. رضایی افزود: همچنین فعالیت قطار و پایانه‌های اتوبوس در سطح استان به حداقل رسیده است. وی ادامه داد: همچنین ضمانت های اجرایی برای این طرح پیش‌بینی شده است که شامل جریمه و پلمپ واحدهای صنفی می شود. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت:همه دستگاه‌های دست اندرکار از قبیل دستگاه های نظامی و انتظامی و دستگاه‌های اجرایی استان موظف هستند این طرح را اجرایی کنند.

فرمانداران موظف به اجرای طرح ممنوعیت عبور و مرور هستند رضایی افزود: در شورای ترافیک استان فارس تصمیماتی گرفته شد که این تصمیمات به شهرستان های استان ابلاغ می شود و شهرستان ها نیز با مسئولیت فرمانداری ها این مصوبات را اجرایی می کنند. وی ادامه داد: مطابق با ویژگی‌های جغرافیایی و مسیرهای ورود و خروج شهر های استان، فرمانداران موظف هستند ممنوعیت عبور و مرور را اعمال کنند. وی ادامه داد: در شورای ترافیک استان فارس مقرر شد از ظرفیت های رسانه ها، بسیج ،سازمانهای مردم نهاد و تمام گروه هایی که توان  اطلاع‌رسانی را دارند استفاده شود و به شهروندان توصیه شود در روزهای دوازدهم و سیزدهم فروردین از منازل خود خارج نشود. معاون استاندار فارس گفت: یکسری اقدامات درون شهرها صورت می‌گیرد که بیشتر جنبه ارشادی و اطلاع رسانی دارد تا از منازل خارج نشوند.

استقرار اکیپ های ایست و بازرسی در بیش از ۱۰۰ نقطه فارس رضایی افزود: در دروازه های بیرون از شهرهای استان در بیش از ۱۰۰ نقطه اکیپ های ایست و بازرسی مستقر می شوند تا مردم به قصد رفتن به سیزده به در از شهر خارج نشوند. وی ادامه داد: افراد غیر بومی نیز مطابق با دستورالعمل ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا کنترل می شود که وارد شهرها نشوند. وی اضافه کرد: پلیس این اختیار را دارد که کسانی که در سفرهای غیر ضروری هستند و بنابر ضرورت سفری ندارند را تا سقف ۵۰۰ هزار تومان جریمه کند و اگر مقاومتی داشته باشند خودروی آنها را به مدت یک ماه توقیف کند. معاون استاندار فارس گفت: اجرای این طرح از روز گذشته آغاز شده و در دوازدهم و سیزدهم فروردین ماه اقدامات تشدید می شود. رضایی با بیان اینکه یکسری اقدامات درون شهرها و یکسری اقدامات در پیرامون  شهرها اجرایی می‌شود، افزود: در دروازه خروجی شهرها با حضور نماینده ثبت احوال، نمایندگان فرماندار، پلیس راهور و هلال احمر خروجی شهر ها کنترل می شود تا کسی در سطح استان از شهرها خارج نشود و افراد غیر بومی نیز وارد استان نشوند. وی ادامه داد: ممنوعیت حضور در تفرجگاه‌ها، بوستان‌ها و پارک‌های شهری وجود دارد و با همکاری شهرداری های استان تلاش می شود تا هیچ گونه تجمع یا حضوری در این مکان ها صورت نگیرد. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: این روزها در سطح شهرها، پارک ها غیر قابل استفاده هستند و نباید حضور مردمی را در پارک ها داشته باشیم. رضایی افزود: مصوبات  ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا و شورای ترافیک از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد و شهرداری ها و دهیاری های استان نیز موظف شدند در این زمینه اطلاع رسانی لازم را داشته باشند.

استفاده از ظرفیت استارت آپ ها در ارسال کالاهای اساسی به مردم وی ادامه داد: همچنین در جلسه شورای ترافیک استان مصوب شد شهرداری های استان به خصوص شهرداری شیراز شرایطی فراهم کند که از ظرفیت استارت آپ ها و سیستم های حمل و نقل اینترنتی برای جابجایی کالاهای مورد نیاز مردم از فروشندگان یا فروشگاه های مجاز به درب منزل استفاده شود که این کار با هماهنگی اصناف و امکاناتی که در شهرها وجود دارد امکان جابجایی کالا فراهم شود تا نیازی به حضور مردم برای خرید کالا نباشد. معاون استاندار فارس گفت: در استان فارس به لحاظ تعداد افرادی که غربالگری و تست کرونا از آنان اخذ شده و سیستم تب سنجی در مورد آنان به کار گرفته شده است بیش از سه میلیون نفر است که از این نظر استان اول کشور هستیم . رضایی افزود: همه دستگاه های اجرایی که در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا عضویت دارند و در طرح مبارزه با این بیماری دیده شده‌اند در اجرای این طرح حضور دارند. وی ادامه داد: نیروهای سپاه ،بسیج، ارتش ،نیروهای امنیتی و نظامی، پلیس راهور، راهداری، هلال احمر، آتش نشانی ها، نیروهای شهرداریها و دهیاریها و فرمانداری ها همه موظف هستند مقدمات اجرایی شدن مصوبات ستاد مدیریت کرونا و شورای ترافیک استان را فراهم کنند. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: یک پویش استانی در شهرها و روستاهای استان در ارتباط با مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا شکل گرفته که نیاز است مردم همکاری خوبی داشته باشند و به کاهش تردد در سطح شهرها و استان کمک کنند. رضایی افزود: نقاط ورودی استان و شهرها به طور کامل تحت کنترل است و ترددها بسیار کاهش یافته است.

 هشدار در خصوص احتمال جاری شدن سیل معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در ادامه با اشاره به سامانه بارشی که از امروز جمعه وارد استان می‌شود و تا دوشنبه هفته پیش رو ادامه دارد ، گفت: این سامانه با بارندگی شدید همراه با رگبار، رعد و برق، بارش تگرگ و بارش برف در ارتفاعات همراه است و احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه ها وجود دارد. رضایی افزود: شهرداری ها، فرمانداری ها و دهیاری های استان باید آمادگی لازم را در این زمینه داشته باشند. وی ادامه داد: مردم نیز از عبور و مرور در حاشیه رودخانه ها اجتناب کنند و به هشدارها و اخطارهای داده شده توجه داشته باشند تا بتوانیم از نعمت الهی بارش باران که در یک مقطع زمانی بسیار مناسب برای کشاورزی استان است، استفاده بهینه را داشته و هیچ گونه تلفات و خسارتی نداشته باشیم.

بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز، شمار مبتلایان بیماری کرونا در استان فارس تا ظهر جمعه هشتم فروردین‌ماه جاری به ۶۴۰ نفر رسید. 

بر این اساس، تاکنون ۲۷ نفر در اثر ابتلا به این بیماری در استان فارس جان خود را از دست داده‌اند، هم اکنون ۱۹۵ نفر از مبتلایان به دلیل دارا بودن علایم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی به سر می برند و ۲۳۰ نفر نیز با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند. بنا بر اعلام این دانشگاه، بیمارستان های شهید چمران و شهید فقیهی شیراز به عنوان مراکز درمانی پشتیبان هم اکنون در کنار بیمارستان علی اصغر شیراز کار مراقبت و درمان از بیماران کرونا را انجام می دهند.

خاطرات شما از سفر به معاون استاندار: امسال در فارس سیزده بدر نداریم نگارش نظر

نظر خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این شهر سفر کند.
برای نوشتن نظر ابتدا ثبت نام کنید.