روایتی از جزئیات خسارت سیل به بخش کشاورزی فارس

روایتی از جزئیات خسارت سیل به بخش کشاورزی فارس

433

روایتی از جزئیات خسارت سیل به بخش کشاورزی فارس

شیراز-ایرنا-معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: بروز سیل، طوفان و تگرگ در روزهای اخیر پنج هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال به زیر بخش ها...

روایتی از جزئیات خسارت سیل به بخش کشاورزی فارس

شیراز-ایرنا-معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: بروز سیل، طوفان و تگرگ در روزهای اخیر پنج هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال به زیر بخش های کشاورزی استان فارس خسارت وارد کرده است.

جعفر صبوری پور با اشاره به وقوع سیل، طوفان و تگرگ در روزهای دوم و سوم فروردین ماه ۹۸ در این استان، افزود: خسارت در شهرستان های لار، لامرد، مهر، خنج، فراشبند، قیروکارزین، داراب، زرین دشت، گراش و جهرم رخ داد.

وی با بیان اینکه در پی تغییرات آب و هوایی، به ۳۴ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع، ۷۵۰۰ هکتار نخیلات و مرکبات خسارت وارد شده است،گفت: ۱۵ کیلومتر جاده بین مزارع، ۶۰۰ متر مربع ساختمان و تاسیسات، دو واحد تاسیسات آبیاری، ۷۰ هکتار آبیاری تحت فشار، ۱.۵ کیلومتر شبکه انتقال، پنج کیلومتر کانال، پنج مورد بند و گوراب، یک واحد جایگاه دام و سه رشته قنات نیز از این تغییرات اقلیمی آسیب دیده اند.

صبوری پور بیان کرد:  بر اثر جاری شدن سیلاب‌های اخیر ۴۰۰ راس دام سبک، ۱۱ هزار قطعه طیور، ۲۵ راس دام سنگین تلف شدند و به ۷۳۳ کلنی زنبور عسل نیز از بین رفت.

در سال زراعی جاری ( از اول مهرماه ۹۸ تاکنون) کل بارندگی در استان فارس حدود ۳۱۸ میلیمتر بوده که نسبت به مدت مشابه در سال زراعی گذشته حدود ۳۵ میلیمتر و نسبت به میانگین کشوری حدود ۸۰ میلیمتر افزایش یافته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس  پیش از این با اعلام این آمار گفته است: از امروز جمعه سامانه جدید بارشی وارد استان فارس شده است که این بارندگی‌ها تا دوشنبه ادامه خواهد داشت. محمود رضایی کوچی افزود: مرکز این بارندگی در روز جمعه شمال و مرکز استان است و پیش بینی می شود در روز جاری، حدود ۱۰ میلی متر بارندگی را داشته باشیم. وی ادامه داد: در روز شنبه نیز این سامانه بارشی کل استان به ویژه مناطق غربی، مرکزی و جنوبی استان را در بر می گیرد که پیش بینی می‌شود ۲۰ تا ۵۰ میلیمتر بارندگی داشته باشیم. معاون استاندار فارس گفت: همچنین در روز یکشنبه بارندگی ها در کل استان به ویژه جنوب، مرکز و شمال غرب ادامه خواهد داشت که بارش تا ۶۰  میلیمتر پیش‌بینی شده است. رضایی افزود: همچنین در روز دوشنبه بیشتر بارندگی ها در جنوب غربی خواهد بود که تا ۱۵ میلی متر بارندگی پیش بینی می شود. 

خاطرات شما از سفر به روایتی از جزئیات خسارت سیل به بخش کشاورزی فارس نگارش نظر

نظر خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این شهر سفر کند.
برای نوشتن نظر ابتدا ثبت نام کنید.