کرونا اهدای خون در سیستان و بلوچستان را کاهش داد

کرونا اهدای خون در سیستان و بلوچستان را کاهش داد

407

کرونا اهدای خون در سیستان و بلوچستان را کاهش داد

زاهدان- ایرنا- مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: اهدای خون در این استان به دلیل شیوع ویروس کرونا،تعطیلی ادارات و دانشگاه‌ها کاهش چشمگیری داشته است....

کرونا اهدای خون در سیستان و بلوچستان را کاهش داد

زاهدان- ایرنا- مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: اهدای خون در این استان به دلیل شیوع ویروس کرونا،تعطیلی ادارات و دانشگاه‌ها کاهش چشمگیری داشته است.

دکتر سهیلا خسروی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پنج روز اول سالجاری میزان مراجعه اهدا کنندگان خون در سیستان و بلوچستان ۸۱۷ نفر بوده که از این تعداد ۶۵۵ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی گفت: از ابتدای سال تاکنون هزار و  ۳۴۰ واحد خون و فرآورده‌های خونی در استان توزیع شده که ۹۵درصد پاسخگوی درخواست بیمارستان‌ها بوده‌ایم.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به مصرف بالای خون و فرآورده‌های خونی در استان تاکنون ۴۸۸ واحد از سایر استان‌های کشور دریافت کرده‌ایم که با توجه به کاهش مراجعه کنندگان بدلیل شیوع ویروس کرونا، تعطیلی ادارات و دانشگاه‌ها احتمال اینکه در هفته‌های آینده با مشکل جدی مواجه باشیم وجود دارد.

وی بیان کرد: قابل ذکر است پایگاه‌های انتقال خون در سیستان و بلوچستان از ایمنی بسیار بالایی برخوردار هستند و هم استانی‌های عزیز نباید نگران آلوده شدن به ویروس کرونا در این مراکز باشند.

خسروی دارا بودن حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، نداشتن سابقه رفتار پرخطر، پایین نبودن فشار خون، دارا بودن حداقل ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال تمام، برخورداری از سلامت کامل و مبتلا نبودن به کم‌خونی را از شرایط لازم برای اهداکنندگان خون عنوان کرد.

به گزارش ایرنا از منظر کارشناسان در سیستان و بلوچستان با توجه به ثبت نشدن برخی ازدواج‌ها به صورت رسمی و در نتیجه عدم دریافت مشاوره و انجام نشدن آزمایش‌های قبل از ازدواج و همچنین وجود نگرش‌های منفی در زمینه سقط جنین همچنان روند رو به رشد تعداد مبتلایان به بیماری تالاسمی ماژور ادامه دارد.

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت شمار مبتلایان به ویروس کرونا در حوزه سه دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان به ۱۶۸ نفر افزایش یافت.

خاطرات شما از سفر به کرونا اهدای خون در سیستان و بلوچستان را کاهش داد نگارش نظر

نظر خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این شهر سفر کند.
برای نوشتن نظر ابتدا ثبت نام کنید.