رخ نمایی سخاوت و مهربانی در روزهای تلخ کامی

رخ نمایی سخاوت و مهربانی در روزهای تلخ کامی

482

رخ نمایی سخاوت و مهربانی در روزهای تلخ کامی

زنجان - ایرنا - در روزهایی که کرونا این میهمان ناخوانده با پرسه زدن در همه کشورهای جهان زندگی‌ها را تحت‌الشعاع خود قرار داده و کام‌ها را تلخ کرده است، رخ نمایی ...

رخ نمایی سخاوت و مهربانی در روزهای تلخ کامی

زنجان - ایرنا - در روزهایی که کرونا این میهمان ناخوانده با پرسه زدن در همه کشورهای جهان زندگی‌ها را تحت‌الشعاع خود قرار داده و کام‌ها را تلخ کرده است، رخ نمایی سخاوت و مهربانی هموطنان زیباترین صحنه‌ها را از بزرگی و کمال خلق می‌کند تا نشان دهد که در هر شرایطی می‌توان انسان بود و انسانیت را به دیگران نیز آموخت.

از اوایل اسفند سال گذشته و با شیوع ویروس کرونا بازار اصناف مختلف در زنجان کساد شد و به لحاظ امرار معاش در تنگنا قرار گرفتند و این در حالی است که تعداد زیادی از آنها در مغازه های استیجاری کسب درآمد می کنند و به لحاظ پرداخت اجاره بهای محل کسب در فشاری مضاعف قرار گرفتند. 

به فروش نرفتن اجناسی که برای شب عید خرید و اغلب در قبال آن چک بانکی پرداخت شده بود و اجاره ای بودن مغازه ها عمده نگرانی صاحبان کسب و کار به خصوص در پاساژها و مجتمع های تجاری بود که قبل از اعلام رسمی مسوولان به تعطیلی کشیده شده بود.

اما در این میان در حالی که عده ای از شهروندان با راه اندازی پویش های مردمی، در قالب سازمان های مردم نهاد و عده ای با مشارکت داوطلبانه در کارهای خیر برای کاهش آلام هموطنان و کمک به بهبود بیماران مبتلا به کرونا دست به کار شدند شماری از مالکان واحدهای تجاری که مغازه های خود را به اصناف مختلف اجاره داده بودند نیز از قافله مهربانی عقب نماندند تا با بخشش اجاره بهای واحدهای تجاری خود به مستاجران سهمی در این کاروان انسانیت داشته باشند.

مالک پاساژ نور زنجان کرایه اسفند و فروردین را برای مستأجران خود بخشید

مالک پاساژ تفریحی تجاری نور در زنجان گفت: شیوع ویروس کرونا و مسائل و مشکلات اقتصادی پیش آمده ناشی از این موضوع موجب شد تا کرایه ماه های اسفند و فروردین را برای مستأجرانم ببخشم. مجتبی فیضی تاکید کرد: کاسبان خرد در این مجتمع مجبور به تعطیلی واحدهای خود برای بازگشت به وضعیت عادی شدند و در غیر این صورت نیز مشتری نداشتند که این موجب شد به لحاظ مالی در وضعیت خوبی نباشند و از پرداخت کرایه ناتوان شوند. وی یادآورشد: برای آن دسته از مالکان واحدها که مغازه های خود را به صورت سرقفلی واگذار کرده اند نیز نامه ای ارسال شده که تا حد امکان مبلغی از مستأجران دریافت نکنند. فیضی ادامه‌ داد: ماهانه بیش از ۵۰۰ میلیون ریال از این واحدها کرایه دریافت می کنم که این مبلغ را به مدت ۲ ماه بخشیدم. وی با بیان اینکه همه مستأجرانم در این پاساژ خوش حساب هستند، اظهار داشت: چک های آنها را نیز وصول نکرده و به خودشان عودت دادم. مالک پاساژ تجاری تفریحی نور زنجان ادامه داد: حس نوعدوستی و رعایت حال خرده فروشان در کسادی بازار موجب شد تا کرایه ای از آنها دریافت نکنم. فیضی خاطرنشان کرد: چنانچه این روند و مبارزه با ویروس کرونا در ماه های آینده نیز ادامه داشته باشد، کرایه ای دریافت نخواهم کرد تا اوضاع جامعه به حالت سابق برگشته و مجدد کسب و کارها رونق بگیرد. وی یادآوری کرد: هر آنچه که در توانم برای خدمت به هموطنانم داشته باشم هرگز دریغ نمی کنم. مالک پاساژ تجاری تفریحی نور زنجان با بیان اینکه این مرکز خرید از سال ۹۱ افتتاح شده است،  افزود: ۶ ماه اوایل فعالیت نیز از مستأجرانم کرایه ای به منظور رونق و شکوفایی اقتصادی این مجتمع دریافت نکردم. وی اضافه کرد: در ماه رمضان از واحدهایی که فست فود ارائه می کنند و در مشاعات قرار دارند نیز کرایه ای دریافت نمی کنم. فیضی از همه مالکان پاساژهای تجاری در زنجان خواست، به منظور رفاه حال هموطنان و کاستن از نگرانی های آنها در سال جدید و مراعات حال همدیگر تا بازگشت به روال عادی از دریافت کرایه ها خودداری کنند.

خاطرات شما از سفر به رخ نمایی سخاوت و مهربانی در روزهای تلخ کامی نگارش نظر

نظر خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این شهر سفر کند.
برای نوشتن نظر ابتدا ثبت نام کنید.