محدودیت تردد در ۱۰ ورودی خراسان جنوبی آغاز شد

محدودیت تردد در ۱۰ ورودی خراسان جنوبی آغاز شد

1.1K

محدودیت تردد در ۱۰ ورودی خراسان جنوبی آغاز شد

بیرجند - ایرنا - رییس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: محدودیت تردد در ۱۰ ورودی استان از شب گذشته آغاز شد و اجازه ورود به خودروهای غیربومی داده نمی‌شود....

محدودیت تردد در ۱۰ ورودی خراسان جنوبی آغاز شد

بیرجند - ایرنا - رییس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: محدودیت تردد در ۱۰ ورودی استان از شب گذشته آغاز شد و اجازه ورود به خودروهای غیربومی داده نمی‌شود.

سرهنگ علیرضا رضایی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اکنون نیروهای پلیس راه در ورودی‌های نهبندان - زاهدان، نهبندان - زابل، کرمان - دیهوک، یزد - طبس، اصفهان - طبس، اصفهان - بردسکن، فردوس - بجستان، قاین - گناباد، خواف - قاین و خواف - زیرکوه مستقر هستند. وی اظهار داشت: آمار دقیقی از خودروهایی که برگشت داده شده‌اند در دست نیست اما تاکنون همکاری مردم خوب بوده و بیشتر شاهد خروج مسافران غیربومی از استان هستیم. رییس پلیس راه استان خراسان جنوبی تاکید کرد: به هیچ عنوان اجازه ورود پلاک‌های غیربومی به استان و اجازه خروج پلاک‌های درون استانی داده نمی‌شود. وی یادآور شد: فقط خودروهای دارای پلاک استان و خودروهای امدادی، حامل مواد سوختی، دارویی و مواد غذایی اجازه ورود دارند. سرهنگ رضایی با اشاره به موارد استثنا در ورود و خروج از استان بیان کرد: فقط کارمندان و کارگرانی که از خراسان جنوبی ساکن استان‌های دیگر هستند یا بالعکس آن هم با شرایط ارایه تاییدیه شناسایی امکان خروج یا ورود دارند.

تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا در خراسان جنوبی روز پنجشنبه هفتم فروردین با شناسایی ۱۴ مورد مثبت جدید، به ۲۳۹ نفر رسید.

طرح تقویت فاصله گذاری اجتماعی با هدف کمک به قطع زنجیره انتقال بیماری با رویکرد کاهش تماس‌ها، بامداد جمعه هشتم فروردین ماه با اعمال محدودیت‌هایی برای تردد خودروها در سراسر کشور آغاز شد.

براساس این طرح که مصوب ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا و همچنین مورد تایید وزارت بهداشت و کارشناسان است، فقط افراد بومی ساکن هر شهر مجاز به ورود آن شهر بوده و ورود افراد غیرساکن ممنوع است.

استاندار خراسان جنوبی دیروز (پنجشنبه) در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: این محدودیت‌ها از ساعت صفر جمعه هشتم فروردین آغاز می‌شود و تا ساعت ۲۴ روز جمعه ۱۵ فروردین ادامه دارد. 

محمدصادق معتمدیان بیان کرد: با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و ممنوعیت تردد که به جهت قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا ابلاغ شده، از ورود مسافران و گردشگران غیربومی قاطعانه جلوگیری می‌شود.

پیش از این در خراسان جنوبی ضمن تعیین ۹ نقطه اصلی در ورودی و خروجی‌های استان و با استقرار تیم‌های مشترک هلال‌احمر، نیروی انتظامی و راهداری در این ۹ ایستگاه، برخی محدودیت‌ها برای ورود مسافران به داخل شهرهای استان اعمال و برای تمامی افراد، معاینات اولیه کنترل سلامت انجام شده است.

همچنین طی روزهای گذشته بسیاری از صنوف و کسبه خراسان جنوبی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا واحدهای صنفی خود را تعطیل کردند و حضور کارکنان ادارات استان به یک سوم کاهش یافت تا به قطع زنجیره انتقال ویروس کمک شود.

خراسان جنوبی به طول ۳۳۱ کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد و با ۶ استان خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان، سمنان و اصفهان هم مرز است.

خاطرات شما از سفر به محدودیت تردد در ۱۰ ورودی خراسان جنوبی آغاز شد نگارش نظر

نظر خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این شهر سفر کند.
برای نوشتن نظر ابتدا ثبت نام کنید.