۲ شکارچی متخلف در تکاب دستگیر شدند

۲ شکارچی متخلف در تکاب دستگیر شدند

517

۲ شکارچی متخلف در تکاب دستگیر شدند

مهاباد- ایرنا- رئیس اداره حفاظت محیط زیست تکاب گفت: ۲ شکارچی متخلف که پرندگان زینتی را در ارتفاعات این شهرستان به‌صورت زنده به دام می‌انداختند، توسط ماموران این...

۲ شکارچی متخلف در تکاب دستگیر شدند

مهاباد- ایرنا- رئیس اداره حفاظت محیط زیست تکاب گفت: ۲ شکارچی متخلف که پرندگان زینتی را در ارتفاعات این شهرستان به‌صورت زنده به دام می‌انداختند، توسط ماموران این اداره دستگیر شدند.

محمدرضا صادقیان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این شکارچی‌ها در حالی که صبح امروز در ارتفاعات روستای «قجور» این شهرستان با استفاده از تورهای دامی، ۶ بال پرنده زینتی « سهره طلایی » را به صورت زنده صید کرده بودند، با حضور به موقع ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان شناسایی شدند. 

وی با بیان اینکه این شکارچی‌های متخلف در هنگام صید و زنده‌گیری پرندگان دستگیر شدند اظهار داشت: پرنده‌های زینتی صید شده توسط این شکارچی‌ها، پس از کشف در همان محل رهاسازی شده و به دامان طبیعت بازگشتند. 

وی ادامه‌ داد: از این شکارچی‌های متخلف چند رشته تور دامی کشف و ضبط شد و پس‌از دستگیری، پرونده آنان برای رسیدگی به مراجع قضایی ارسال شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تکاب بیان کرد: ماموران این اداره در آماده‌باش کامل بوده و با هرگونه تخلف و تعرض به عرصه‌های طبیعی و شکار و صید غیرمجاز برخورد قانونی خواهند کرد. 

«صادقیان»، گفت: با توجه به سرمای هوا و کمبود غذا در طبیعت، پرندگان و سایر وحوش به جوار روستاها و شهر ها پناه می‌آورند، از این رو از دوست‌داران محیط زیست و اهالی منطقه تقاضا داریم از آسیب رساندن به آنها، شکار غیرمجاز و زنده‌گیری پرندگان خودداری کنند.

وی افزود: امسال تاکنون ۳۰ قطعه انواع پرنده شکاری و زینتی توسط محیط‌بانان تکاب در ارتفاعات و زیستگاه‌های طبیعی تکاب رهاسازی شده‌اند.

تکاب زیستگاه بیش از ۳۰ نوع پرنده شکاری و زینتی از جمله عقاب طلایی، شاهین، سارگپه، سهره، شاه بوف، چکاوک، تیهو، بلدرچین، کبک و ترلان و جغد است و هرساله در فصل‌های بهار و تابستان نیز میزبان پرندگان مهاجری از جمله چلچله است که به علت طبیعت خنک و آب و هوایی معتدل به زیستگاه‌های این شهرستان سفر می‌کنند.

تکاب در منطقه‌ای کوهستانی و سردسیر در جنوبی‌ترین نقطه آذربایجان‌غربی واقع شده است و دارای طبیعتی بکر و زیستگاه‌های غنی است.

خاطرات شما از سفر به ۲ شکارچی متخلف در تکاب دستگیر شدند نگارش نظر

نظر خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این شهر سفر کند.
برای نوشتن نظر ابتدا ثبت نام کنید.