مردم و مسوولان به حفظ فضای سالم انتخاباتی کمک کنند

مردم و مسوولان به حفظ فضای سالم انتخاباتی کمک کنند

510

مردم و مسوولان به حفظ فضای سالم انتخاباتی کمک کنند

اردبیل - ایرنا - معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان اردبیل گفت: همه مردم و مسوولان وظیفه ...

مردم و مسوولان به حفظ فضای سالم انتخاباتی کمک کنند

اردبیل - ایرنا - معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان اردبیل گفت: همه مردم و مسوولان وظیفه دارند تا فضای سالم انتخاباتی را حفظ کنند.

یوسف خدادادی روز سه‌شنبه در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی هدف ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفاتی را برگزاری انتخابات سالم، پرشور و با رعایت امانت و موازین شرعی و قانونی ذکرد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت فضای مجازی در انتخابات گفت: برخی افراد گاهی اقدام به نشر اکاذیب، شایعه‌پراکنی، توهین، اهانت و تخریب رقبای انتخاباتی خود در فضای مجازی می‌کنند، لذا دستگاه قضایی نسبت به این موضوع به شدت حساس است و کسی حق ندارد فضا را ملتهب و ناامن کند بلکه باید از ظرفیت فضای مجازی در برگزاری انتخابات پرشور و سالم به نحو مطلوب استفاده کرد.

 وی با اشاره به تخلفات انتخاباتی به بحث خرید و فروش آراء اشاره کرد و افزود: خرید و فروش آراء به اعتماد عمومی به شدت صدمه می‌زند و با آن برخورد جدی خواهد شد.

خدادادی اظهارداشت: هر چند رویکرد دستگاه قضایی در خصوص جرایم و تخلفات انتخاباتی بر مبنای اقدامات پیشگیرانه است ولی چنانچه تخلفی صورت گیرد دستگاه قضایی طبق قانون با متخلفان با قاطعیت برخورد می‌کند.

او گفت: تبلیغات زود هنگام، استفاده از امکانات دولتی به نفع یا علیه کاندیداهای خاص و پرداختن به مباحث قومی و قبیله‌ای ممنوع است و خواست مردم و دستگاه قضایی بر این است تا دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی و نظارتی در صورت برخورد با اینگونه افراد در سریع‌ترین زمان ممکن همراه با مصادیق، دلایل و مدارک این افراد را به مراجع قضایی معرفی کنند.

سیدعبدالله طباطبایی ، دادستان عمومی و انقلاب اردبیل نیز در این جلسه قانون‌مداری و اخلاق‌مداری را رکن اصلی در برگزاری انتخابات پرشور و سالم دانست و گفت: باید تمامی نهادها و دستگاه‌ها نسبت به انتخاب آگاهانه و انتخاب افراد اصلح توسط مردم کمک کنند و بستری را فراهم نمایند تا همه مردم بتوانند به صورت پرشور در انتخابات شرکت داشته باشند.

خاطرات شما از سفر به مردم و مسوولان به حفظ فضای سالم انتخاباتی کمک کنند نگارش نظر

نظر خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این شهر سفر کند.
برای نوشتن نظر ابتدا ثبت نام کنید.