دادستان اردبیل: رسانه‌ها علاوه بر شورآفرینی انتخاباتی، بسترساز انتخاب اصلح باشند

دادستان اردبیل: رسانه‌ها علاوه بر شورآفرینی انتخاباتی، بسترساز انتخاب اصلح باشند

481

دادستان اردبیل: رسانه‌ها علاوه بر شورآفرینی انتخاباتی، بسترساز انتخاب اصلح باشند

اردبیل- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب استان اردبیل ضمن تاکید بر ضرورت شورآفرینی انتخاباتی و ایجاد زمینه حضور حداکثری مردم در پای صندوق رای، خواستار بسترسازی رسا...

دادستان اردبیل: رسانه‌ها علاوه بر شورآفرینی انتخاباتی، بسترساز انتخاب اصلح باشند

اردبیل- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب استان اردبیل ضمن تاکید بر ضرورت شورآفرینی انتخاباتی و ایجاد زمینه حضور حداکثری مردم در پای صندوق رای، خواستار بسترسازی رسانه‌ها در انتخاب فرد اصلح برای نمایندگی مجلس شد.

به گزارش ایرنا، سیدعبدالله طباطبایی روز سه شنبه در جلسه توجیهی ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی استان اردبیل، خواستار فعالیت تبلیغاتی و انگیزشی رسانه‌های استان در چارچوب قانون، اخلاق و موازین شرعی شد و گفت: فعالان رسانه‌های استان با تولید محتواهای مناسب، در زمینه نحوه حضور مردم در انتخابات و انتخاب افراد شایسته قلم فرسایی کنند.

وی نقش رسانه‌ها را در پرشورتر شدن فضای انتخاباتی بی بدیل و مهم دانست و بیان کرد: شرکت در انتخابات و برگزاری انتخابات پرشور و با حضور حداکثری مردم مقدمات حفظ نظام اسلامی را در گام دوم انقلاب فراهم می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب استان اردبیل روشنگری رسانه‌ها را در شکل‌گیری مجلسی قوی و کارآمد مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: مجلس قوی و کارآمد که نتیجه انتخاب آگاهانه مردم باشد، می‌تواند مطالبات عمومی مردم را به نحو احسن پیگیری کرده و مفید به حال کشور و ملت باشد.

وی همچنین خواستار تلاش مردم، مسئولان و به خصوص رسانه‌ها در تحقق فرمایش بنیانگذار انقلاب اسلامی در زمینه "میزان رای مردم است" شد و گفت: در فضایی که همه جهانیان به انتخابات ما چشم دوخته‌اند، لازم است که دلسوزان کشور و نظام برای گرم کردن تنور انتخابات بیشتر تلاش کنند.

طباطبایی همچنین نسبت به انتشار اخبار و شایعات تفرقه‌انگیز، شایعات بی‌اساس و تهمت و توهین در فضای تبلیغات انتخاباتی به خصوص توسط رسانه ها هشدار داد و افزود: بازنشر خبرهای مشکوک و بی‌اساس به فضای سالم انتخاباتی آسیب می‌زند.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان اردبیل نیز در این جلسه، انتخابات را ثمره انقلاب دانست و برگزاری انتخابات بر مبنای موازین شرعی، قانونی، اخلاقی و عرفی را مطالبه‌ای عمومی هم از سوی مردم و هم از سوی نامزدها و هواداران آنها ذکر کرد.

یوسف خدادادی هدف از فعالیت ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی استان اردبیل را زمینه‌سازی برای برگزاری انتخاباتی پرشور، با حضور حداکثری مردم و در فضایی سالم و قانونی عنوان کرد و افزود: حضور مردم در پای صندوق رای در فضای تهدید و فشار خارجی موجب باطل شدن تعرضات احتمالی دشمن خواهد شد.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها به خصوص فضای مجازی در پررونق شدن فضای انتخاباتی بیان کرد: فضای مجازی به علت مساعد بودن انجام برخی تخلفات و جرائم، آسیب‌هایی نیز دارد که باید مراقبت شود که این آسیب‌ها فضای سالم انتخاباتی را مخدوش نکند.

دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان اردبیل همچنین افراد سوء استفاده کننده از فضای مجازی و رسانه‌ها را معدود خواند و ادامه داد: انتشار مطالبی حاوی شایعه، تخریب، نشر اکاذیب، تهمت و فحاشی پسندیده نبوده و اقدامی غیرقانونی است و مجریان قانون در نهادهای نظارتی و قضایی و موظف به برخورد با این گونه موارد هستند.

وی اصحاب رسانه را بهترین افراد برای صیانت و حفاظت از فضای سالم تبلیغات انتخاباتی دانست و اضافه کرد: هدف دستگاه قضایی پیشگیری از وقوع جرم و تخلف انتخاباتی است.

رئیس ستاد انتخابات استان و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل نیز در این جلسه گفت: به علت نظارت دقیق و برگزاری قسمت اعظم فرایند انتخابات به شکل الکترونیک، جرائم انتخاباتی به حداقل رسیده است.

بهروز ندایی با اشاره به انتشار اسامی قطعی نامزدهای انتخابات مجلس در روز 22 بهمن ماه و آغاز تبلیغات رسمی افراد حاضر در رقابت از روز 24 بهمن ماه افزود: تلاش ستاد انتخابات استان اردبیل این است که انتخابات دوم اسفندماه در فضایی سالم و با حضور پرشور مردم برگزار شود.

وی ادامه داد: داوطلبان انتخاباتی و هواداران آنها در شرایط کنونی باید مطابق قانون فعالیت کرده و با معرفی توانمندی خود و داوطلب مورد حمایت، از تخریب سایر افراد خودداری کنند.

ندایی اضافه کرد: در روز اعلام اسامی نهایی نامزدها، جلسه‌ای توجیهی برای اعلام موارد قانونی و چارچوب تبلیغات قانونی با حضور افراد حاضر در رقابت و مسئولان دخیل در امر برگزاری انتخابات برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز دوم اسفندماه همزمان با سراسر کشور در یکهزار و ۳۱۶ شعبه اخذ رای در نقاط مختلف استان اردبیل نیز برگزار می شود.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات استان اردبیل، ۲۰ هزار نفر اعم از عوامل اجرایی، بازرسی، نظارت و امنیت در فرایند برگزاری انتخابات مجلس یازدهم در این استان همکاری و مشارکت می‌کنند.

بر اساس آمار موجود، در ۱۰ دوره انتخابات مجلس در استان اردبیل میزان مشارکت مردم حداکثر ۷۱.۱ درصد و حداقل ۵۱.۲ درصد بوده است.

استان اردبیل دارای پنج حوزه انتخابیه شامل حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین، حوزه انتخابیه خلخال و کوثر، حوزه انتخابیه مشگین‌شهر، حوزه انتخابیه گرمی، حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز است و در مجموع هفت نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین سه نماینده و بقیه چهار حوزه دیگر هر کدام یک نماینده در خانه ملت دارد.

خاطرات شما از سفر به دادستان اردبیل: رسانه‌ها علاوه بر شورآفرینی انتخاباتی، بسترساز انتخاب اصلح باشند نگارش نظر

نظر خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این شهر سفر کند.
برای نوشتن نظر ابتدا ثبت نام کنید.