جمع‌آوری زباله ۲۸۰ میلیارد ریال برای کاشانی‌ها هزینه داشت

جمع‌آوری زباله ۲۸۰ میلیارد ریال برای کاشانی‌ها هزینه داشت

526

جمع‌آوری زباله ۲۸۰ میلیارد ریال برای کاشانی‌ها هزینه داشت

کاشان- ایرنا- شهردار کاشان گفت: ۲۸۰ میلیارد ریال در سال‌جاری برای جمع‌آوری، حمل و دفن زباله‌های این شهر هزینه شده است....

جمع‌آوری زباله ۲۸۰ میلیارد ریال برای کاشانی‌ها هزینه داشت

کاشان- ایرنا- شهردار کاشان گفت: ۲۸۰ میلیارد ریال در سال‌جاری برای جمع‌آوری، حمل و دفن زباله‌های این شهر هزینه شده است.

سعید ابریشمی‌راد روز سه‌شنبه در آیین گشایش جشنواره فرهنگی هنری زیستاک افزود: هر شب ۵۸۰ نفر نیروی انسانی به صورت منظم و پیوسته از ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه تا ۶ صبح نسبت به جمع‌آوری زباله‌ها اقدام می‌کنند.

وی تاکید کرد: با تفکیک زباله‌ها از مبدا می‌توان از بسیاری از هزینه‌های اضافی جلوگیری کنیم.

شهردار کاشان با اشاره به رابطه سه واژه شهر، شهروند و شهرداری بیان کرد: هم در گذشته که شهرداری‌ها نهادی دولتی به شمار می‌آمدند و چه اکنون که از سوی مردم اداره می‌شوند، یکی از نهادهایی بوده که بیشترین نقش را در ارتقای کیفیت زندگی شهروندان عهده‌دار است.

وی اضافه کرد: تکلیف شهرداری و دیگر دستگاه‌ها در قانون مشخص شده و تشکیل جشنواره‎هایی مانند زیستاک، به منظور ارتقای فرهنگ عمومی و پیدا شدن حلقه مفقوده در بحث نظافت صورت می‌گیرد.

ابریشمی‌راد با اشاره به مسوولیت عمومی تاکید کرد: این تفکر که تمام مشکلات و مسایل را تنها مسوولان باید برطرف کنند، غلط است؛ البته یکی از بزرگ‌ترین مشکلات جامعه ما برای تحقق واقعی توسعه پایدار جدایی مسوولان و مردم است.

وی تصریح کرد: مساله زباله، پسماند و تمیزی شهر تنها بر عهده شهرداری نیست و ما نمی‌توانیم انتظار شهری پاکیزه داشته باشیم اما هر طور مایل هستیم، رفتار کنیم.

شهردار کاشان، این جشنواره را فرصت تمرینی برای باهم بودن و زندگی بهتر عنوان کرد و ادامه داد: ما که در جامعه‌ای مسلمان با باورهای مذهبی زندگی می‌کنیم، باید نسبت به هزینه شدن بیت‌المال دغدغه بیشتری داشته باشیم.

جشنواره آموزشی زیستاک با موضوع پسماند و بازیافت با محورهای تفکیک زباله از مبدا، زباله روز، شیرابه، مدیریت کاهش پسماند و حذف نایلون برگزار شد.

شهرداری کاشان شامل پنج منطقه و ۹ سازمان زیرمجموعه است.

کاشان که با وسعت هشت هزار و ۵۰۰ هکتار دارای بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت است، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

خاطرات شما از سفر به جمع‌آوری زباله ۲۸۰ میلیارد ریال برای کاشانی‌ها هزینه داشت نگارش نظر

نظر خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این شهر سفر کند.
برای نوشتن نظر ابتدا ثبت نام کنید.