استاندار: گسترش دفاتر تسهیلگری در اصفهان ضروری است

استاندار: گسترش دفاتر تسهیلگری در اصفهان ضروری است

404

استاندار: گسترش دفاتر تسهیلگری در اصفهان ضروری است

اصفهان- ایرنا - استاندار اصفهان گفت: گسترش دفاتر تسهیلگری و توسعه محله در این استان با مشارکت شهرداری‌ها و مردم ضروری است....

استاندار: گسترش دفاتر تسهیلگری در اصفهان ضروری است

اصفهان- ایرنا - استاندار اصفهان گفت: گسترش دفاتر تسهیلگری و توسعه محله در این استان با مشارکت شهرداری‌ها و مردم ضروری است.

عباس رضایی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نشست‌هایی با مدیران شهری و شهرداران نجف‌آباد، شاهین‌شهر، خمینی‌شهر و شهرضا برگزار شد تا دفاتر تسهیلگری و توسعه محله در این شهرستان‌ها تاسیس شود.

وی با اشاره به سازنده و مفید بودن دفاتر ادامه داد: پیش‌تر چهار دفتر تسهیلگری در استان فعالیت می‌کرد و هفته جاری پنج دفتر که یکی از از آنها در شهرستان کاشان قرار دارد افتتاح شد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه استفاده از توان و ظرفیت مردم برای امور اجتماعی با اهمیت است، تصریح کرد: دفاتر تسهیلگری و توسعه محله، نقش بسزایی در جلوگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند و می‌توانند بخوبی در افزایش سرمایه اجتماعی بعنوان یک شاحص مهم و اساسی فعالیت کنند.

رضایی به کارکرد هنر در جلوگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی برای ساکنان حاشیه‌نشین اشاره و خاطرنشان کرد: استان اصفهان از هنرمندان پرشماری برخوردار است و در جهان ایران را بنام هنر اصفهان می‌شناسند، بنابراین از هنر و هنرمندان باید در امور اجتماعی بخوبی استفاده کرد.

 استان اصفهان ۴۴ محله حاشیه نشین دارد که ۲۰ محله در کلانشهر اصفهان واقع است.

 حدود ۱۱ میلیون در کشور درگیر مساله حاشیه‌نشینی هستند.

دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی به منظور ارتقای کمی و کیفی سطح زندگی مردم و تغییر چهره فرهنگی و اجتماعی مناطق حاشیه ای، سکونتگاه های غیر رسمی و بافت تاریخی مراکز استان‌ها راه اندازی می‌شوند، این دفاتر ظرفیت های محله و توانمندی های ساکنان محله و همچنین نقاط ضعف و ایراد و اشکالات موجود در محله‌ها را شناسایی و با کمک نهادهای مردمی که در محلات تشکیل میشود در جهت حمایت از ساکنان محل گام بر می‌دارد. کارشناسانی در دفاتر یاد شده حضور دارند که در زمینه شهرسازی، معماری، حقوق، روانشناسی، مردم شناسی و جامعه شناسی به مردم محل خدمات‌رسانی می‌کنند.

خاطرات شما از سفر به استاندار: گسترش دفاتر تسهیلگری در اصفهان ضروری است نگارش نظر

نظر خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این شهر سفر کند.
برای نوشتن نظر ابتدا ثبت نام کنید.