ایجاد واحدهای تولیدی کشاورزی زودبازده در البرز

ایجاد واحدهای تولیدی کشاورزی زودبازده در البرز

496

ایجاد واحدهای تولیدی کشاورزی زودبازده در البرز

کرج - ایرنا - معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی البرز اعلام کرد که ایجاد واحدهای تولیدی کشاورزی زودبازده و شهرک های گلخانه ای در اولویت کاری استان ق...

ایجاد واحدهای تولیدی کشاورزی زودبازده در البرز

کرج - ایرنا - معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی البرز اعلام کرد که ایجاد واحدهای تولیدی کشاورزی زودبازده و شهرک های گلخانه ای در اولویت کاری استان قرار دارد.

مسعود کریمی روز سه شنبه در همایش آشنایی با فرصت های شغلی کوچک در روستاها که در موسسه تحقیقات علوم دامی کشور واقع در کرج برگزار شد، افزود: برای ایجاد اشتغال در روستاها برنامه ها و طرح های مختلف در حال پیگیری است که از جمله آن ها طرح روستاهای بدون بیکار و اشتغال مهارت محور با همکاری دستگاه های اجرایی است.

وی اجرای طرح های کارورزی ، دانش آموختگان و طرح کارا را از برنامه ها برشمرد و اظهار داشت: ایجاد ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از دیگر برنامه ها است که تمام این ها نشان دهنده این موضوع هست که اشتغال به عنوان یک برنامه و دغدغه اساسی دولت مطرح است.

کریمی  با تاکید بر حل مشکلات تولیدکنندگان، گفت: روستا کانون تولید است و بایستی اساس و موتور محرکه تولید در بخش کشاورزی باشد و به همین دلیل روستاها باید دوباره به چرخه تولید برگردنند.

وی افزود: جای تاسف دارد که روستائیان  در انتظار تامین  آرد و مرغ  از شهر باشند در حالیکه روستا باید خودش تولید کند.

کریمی ادامه داد:‌ در روستاها امکانات فراهم است و ظرفیت  زیادی وجود دارد، ولی باز هم جوانان روستا احساس بیکاری می کنند و متمایل به مهاجرت به شهرها شده که یک عزم جدی برای برنامه های روستاها می طلبد.

وی گفت:‌نمونه ی این تلاش ها  در یکی از روستاهای ساوجبلاغ می توان دید که با خودباوری تعدادی از بانوان روستایی بدون کمک دولت  اقدام به تولید گیاهان دارویی کرده اند که خود منشا یک تحرک در روستا شده است.

کریمی با بیان اینکه باید اینگونه کسب و کارها در روستاها توسعه و گسترش یابد، افزود: در بخش صنعت برای ایجاد هر شغل نیاز به ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه و در بخش کشاورزی که ارزان ترین مشاغل است نیاز به ۱۵۰ میلیون تومان دارد که برای یک روستایی ممکن است سنگین باشد.

با  برنامه ریزی می توان از امکانات و پتانسیل های نهفته داخل روستاها استفاده  کرد و با حداقل سرمایه گذاری ها حداکثر بهره گیری را داشت.

وی تصریح کرد: اولین مرحله کاری هماهنگی با بعضی از شرکت های خصوصی است تا نشست های آموزشی مختلف در سطح روستاهای هدف برگزار کنند تا زنان روستایی به یک خودباوری برسند زیرا زنان روستایی روستا را زنده و پابرجا می کنند.

معاون جهاد کشاورزی البرز گفت: بایستی ضمن آموزش قابلیت و خودباوری در روستاها به خصوص برای زنان روستایی ایجاد شود ضمن اینکه مشاغلی در روستاها شناسایی و معرفی شوند که ظرفیت آن ها پر و تکمیل نشده باشد.

وی افزود:‌ بعضی مواقع شغلی رایج می شود که تمام افراد در آن حوزه شروع به فعالیت می کننند که باعث می شود محصول به اشباع برسد و خریداری برای محصول وجود نداشته باشد و در اثر رقابت های کاذب قیمت محصول پایین بیاید و بعد از مدتی فرد شاغل در این بخش در خود یک احساس سرخوردگی و دلسردی احساس می کند.

کریمی  تاکید کرد که بایستی برای ایجاد این مشاغل جدید با همکاری شرکت های خصوصی استارتاپ ها مشاغلی که شناخته شده نیست و ظرفیت خالی و بازار دارد، آموزش های مهارت محور به صورت گروهی برگزار شود.

وی به بخش بازاریابی و بازاررسانی این محصولات نیز اشاره کرد و افزود: تا جایی که امکان دارد شرکت ها به آن ها در قالب فعالیت های مدرن و استرات آپی و ذر فضای مجازی کمک کنند.

کریمی اضافه کرد که بایستی هر روستا کانون یک فعالیت مثل تولید گیاهان دارویی شود.

در حاشیه این همایش نمایشگاهی از فرصت های شغلی زنان روستایی برگزار شد.

خاطرات شما از سفر به ایجاد واحدهای تولیدی کشاورزی زودبازده در البرز نگارش نظر

نظر خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این شهر سفر کند.
برای نوشتن نظر ابتدا ثبت نام کنید.