تلاش برای ریشه کنی بی سوادی در البرز

تلاش برای ریشه کنی بی سوادی در البرز

565

تلاش برای ریشه کنی بی سوادی در البرز

کرج –ایرنا- معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه ۸۵ هزار نفر در این استان از نعمت سواد بی بهره، هستند، گفت : تلاش ها بر ریشه کنی ب...

تلاش برای ریشه کنی بی سوادی در البرز

کرج –ایرنا- معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه ۸۵ هزار نفر در این استان از نعمت سواد بی بهره، هستند، گفت : تلاش ها بر ریشه کنی بی سوادی در البرز معطوف شده است.

یونس جاوید نسب روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه اکثر بی سوادان این استان در حاشیه شهرها زندگی می کنند، خاطرنشان کرد: طبق آخرین سرشماری که سال ۹۵ انجام شد، ۵۸ هزار نفر در البرز بی سواد بودند اما مهاجرت پذیری بالای البرزسبب رشد بی سوادی در البرز شده است.  برای ریشه کنی بی سوادی دوره‌های سواد آموزی برای سنین ۱۰ تا ۴۹ سال درسطح استان برگزار می شود. سهمیه استان البرز در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در حوزه سوادآموزی هشت هزار نفر است. جاوید نسب با بیان اینکه دوره های سواد آموزی شامل مقدماتی تحکیم وانتقال است، یادآورشد: البرز تا کنون موفق به تحت پوشش قرار دادن ۶۵ درصد ازجمعیت سهمیه تخصیص یافته در کلاس های سواد آموزی در سال جاری شده است. وی اضافه کرد: ۵۰۰ کلاس درس برای با سواد کردن افراد بی سواد در البرز تشکیل شده است که مسوولیت این کلاس ها را افراد با تجربه و فعال درحوزه تعلیم و تربیت برعهده دارند. معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز ادامه داد: تحت پوشش قرار دادن افراد بی سواد دراین استان نیاز به همکاری سایر دستگاه های اجرایی دارد.

خاطرات شما از سفر به تلاش برای ریشه کنی بی سوادی در البرز نگارش نظر

نظر خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این شهر سفر کند.
برای نوشتن نظر ابتدا ثبت نام کنید.