تاب آوری در امر بنیان تحکیم خانواده بسیار مهم است

تاب آوری در امر بنیان تحکیم خانواده بسیار مهم است

594

تاب آوری در امر بنیان تحکیم خانواده بسیار مهم است

خرم‎آباد - ایرنا - معاون سیاسی و امنیتی استانداری لرستان گفت: تاب‎آوری خانواده ها در امر بنیان تحکیم خانواده بسیار مهم است و در این راستا باید از آموزش و فرهنگ ...

تاب آوری در امر بنیان تحکیم خانواده بسیار مهم است

خرم‎آباد - ایرنا - معاون سیاسی و امنیتی استانداری لرستان گفت: تاب‎آوری خانواده ها در امر بنیان تحکیم خانواده بسیار مهم است و در این راستا باید از آموزش و فرهنگ غنی استان استفاده کرد.

محمود ثمینی روز سه شنبه در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده در سالن جلسات استانداری لرستان بیان کرد: ایران در ۲۰ سال گذشته جوانترین میانگین جمعیتی را در دنیا داشت اما اکنون  این جمعیت به سمت کهولت می رود که برای کشور خطرناک است.

وی اظهار داشت: تعداد ازدواج کنندگان و پایداری زندگی آنها را باید توجه کنیم و در این راستا در سطح استان باید برنامه ریزی شود.

وی با بیان اینکه جوان سازی کشور امری مهم است و به توسعه است کمک می کند، ادامه داد: جوان سازی کشور مهم است و مقام معظم  رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بر امیدواری به آینده مملکت توسط جوانان تاکید داشتند که باید در استان برای این مهم برنامه ریزی شود.

ثمینی اضافه کرد: هنوز فرهنگ عشایری در این استان وجود دارد و نهادهای قوی خانواده در لرستان برقرار است که باید نکات مثبت را تقویت کنیم.

وی با تاکید بر لزوم ریشه یابی در امر موانع تحکیم خانواده و فرزند آوری گفت: در طبقات نیازمندتر آمار طلاق کمتر است و از طرفی فرزند آوری درطبقه مرفه کمتر شد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری لرستان افزود: قشر متوسط و بالاتر تا تمام امکانات نباشد زندگی تشکیل نمی شود و این امر نیازمند فرهنگ سازی است.

وی اظهارداشت: رفاه طلبی جامعه را تهدید می کند و تمام تلاش دولت و نظام و حاکمیت این است که در آموزش و بهداشت و معیشت حداقل ها فراهم شود.

ثمینی با بیان اینکه آموزش های مناسبی بین اقشار مختلف جامعه ایجاد شود، بیان کرد: تاب آوری خانواده ها باید آموزش داده شود و مستمر ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: مهارت امور خانواده و زوجین بسیار مهم خواهد بود چرا که ممکن است جوانان نحوه تعامل با همدیگر را بلد نباشند.

ثمینی بیان کرد: در دانشگاه ها و اموزش و پرورش باید به فرهنگ سازی و آگاهی بخشی بیشتر توجه شود. 

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: باید مراقب زنگ خطرها باشیم و این در حالی است که۱۲ هزار و ۹۲۴ موردازدواج در ۹ ماه ابندای سال ۹۷ و در مدت مشابه سال جاری  حدود ۱۲ هزارو ۸۲ مورد ثبت شده که  ۶.۵ درصد کاهش ازدواج داشتیم.

وی با اشاره به اینکه از فرهنگ استان برای پایداری خانواده استفاده کنیم، افزود: مقام معظم رهبری بر بحث تولد و افزایش جمعیت در سال ۹۱ در سفر به بجنورد تاکید کردند.

وی اظهار داشت: زیر ساخت ها برای حضور سرمایه گذاران فراهم است اما باید همه مردم هم کمک کنند، که برای دیگر سرمایه گذاران شرایط مساعد باشد.

وی تاکید کرد: لرستان از همه لحاظ برای سرمایه گذاری فراهم است و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

ثمینی یادآور شد: تلاش کنیم کارهای ما فرهنگ‌سازی لازم را داشته باشد و از فرهنگ غنی مردم لرستان در راستای دوام و پایداری خانواده استفاده بهینه ببریم و همه ما در این امر نقش داریم.

خاطرات شما از سفر به تاب آوری در امر بنیان تحکیم خانواده بسیار مهم است نگارش نظر

نظر خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این شهر سفر کند.
برای نوشتن نظر ابتدا ثبت نام کنید.